Grote belangstelling herdenkingsviering Defensiepersoneel

gepubliceerd: maandag, 6 november 2017

Onder grote belang­stel­ling heeft zater­dag 4 no­vem­ber 2017 weer de jaar­lijkse her­den­kings­vie­ring plaats­ge­von­den voor overle­den Defensie­personeel in de Sint Odulphus­kerk te Best. Mgr. Punt was als leger­bis­schop hoofd­cele­brant tij­dens deze vie­ring.

In de kerk in Best werd door nabe­staan­den en mili­tai­re autori­teiten erken­ning, waar­de­ring en respect tot uitdruk­king gebracht voor de overle­den personeelsle­den van Defensie. Het Natio­naal Katho­liek Thuisfront, die deze her­den­king ieder jaar or­ga­ni­seert samen met de Dienst RKGV bij Defensie vindt de vie­ring van essentieel belang omdat op die manier troost gebo­den wordt aan hen, die een dier­ba­re in hun leven moeten missen.

Het thema van de vie­ring was “Weest ook gij bereid”.

Voor het eerst waren ook veteranen uit de ge­meen­te Best uit­ge­no­digd. Zij waren met een kleine veer­tig veteranen, jong en oud, in de kerk aanwe­zig. De krans werd gelegd door de Inspecteur Generaal van de Krijgs­macht Luitenant Generaal Hans van Griensven en het Hoofd Personeel van het Ministerie van Defensie, Schout bij Nacht Peter Reesink.

De prach­tige foto­se­rie is gemaakt door Evert-Jan Daniels.