Interreligieuze postzegels

Te koop bij de postdienst van Vaticaanstad

gepubliceerd: donderdag, 4 februari 2021

De Rooms-Katho­lie­ke Kerk geeft een bij­zon­dere serie interreli­gi­euze postzegels uit. Ze zijn vanaf 22 februari 2021 te koop bij de post­dienst van Vati­caan­stad.

Vier interreli­gi­euze ont­moe­tingen

De serie bestaat uit vier postzegels met afbeel­dingen van interreli­gi­euze ont­moe­tingen van paus Fran­cis­cus met de Romeinse opperrabbijn Riccardo Di Segni, met grootimam Ahmad al-Tayyeb van al-Azhar in Abu Dhabi, met de boeddhis­tische lei­der Somdet Phra Ariyavong-sagatanana IX in Bangkok en met Hindu Kurukkal Siva Sri Mahadeva in Sri Lanka.

Fratelli tutti

De interreli­gi­euze postzegels ​​onder­stre­pen de kern­bood­schap van ‘Fratelli tutti’, de recente en­cy­cliek van paus Fran­cis­cus over broe­der­schap en sociale vriend­schap, dat mensen van alle gods­diensten en levens­be­schou­wingen ge­roe­pen zijn zich ge­za­men­lijk in te zetten voor een betere wereld. Paus Fran­cis­cus: “Alleen samen kunnen we deze gekwetste wereld genezen!”

(tekst: Berry van Oers, beleids­ad­vi­seur interreli­gi­euze dialoog R.-K. Kerk;
bericht over­ge­no­men van rkkerk.nl)