Actie Kerkbalans: 11 t/m 25 januari 2025

gepubliceerd: dinsdag, 9 juli 2024

De data voor de actie­pe­rio­de van Actie Kerk­ba­lans 2025 zijn bekend: komend jaar vindt de Actie plaats van zater­dag 11 tot en met zater­dag 25 januari. In deze actie­pe­rio­de van twee weken vragen duizen­den vrij­wil­li­gers vanuit hon­der­den kerken in heel Neder­land hun leden om een finan­ciële bijdrage voor het func­tio­ne­ren van de eigen plaat­se­lijke pa­ro­chie of ge­meen­te.

De jaar­lijkse fondsenwervende actie van Actie Kerk­ba­lans is onmis­baar. Want kerk-zijn kost geld. Denk aan on­der­houd van het gebouw, de koffie, maar ook het personeel en missio­naire en maat­schap­pe­lijke projecten. Kerken zijn volle­dig af­han­ke­lijk van giften. Al sinds 1973 werken kerk­ge­noot­schappen samen in Actie Kerk­ba­lans om een beroep te doen op hun leden voor een finan­ciële bijdrage.

Geef vandaag voor de kerk van morgen!

In de campagne van Actie Kerk­ba­lans 2025 staat - net als in 2023 en 2024 - de slogan ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’ centraal. De slogan is name­lijk nog onvermin­derd actueel en aan­spre­kend. Daarbij biedt het kerken de kans ma­te­ri­alen opnieuw te gebruiken en dat is wel zo duur­zaam zegt het lan­de­lijke campagne­team van de Actie.