Personeelszaken
De afdeling personeelszaken is verantwoordelijk voor de voorbereiding, uitvoering en administratieve verwerking van alle aanstellingen, benoemingen en ontslagen van priesters, diakens, pastoraal werk(st)ers en catechisten in het bisdom Haarlem-Amsterdam, en voor een goede naleving van de daarvoor vastgestelde procedures. Priesters kunnen bij de afdeling ook het ‘celebret’ aanvragen.
U kunt bij de afdeling personeelszaken terecht voor alle vragen op het terrein van aanstelling, rechtspositie en supervisie betreffende het personeel met een wijding of zending.
Personeel in dienst van een parochie kan onderscheiden worden in personeel met een wijding/zending (het pastorale personeel) en het ondersteunend personeel. Al deze personen (met uitzondering van de priesters en een aantal diakens) hebben een arbeidscontract waarin de afspraken staan genoemd betreffende salariëring, verlof, etc.
Voor het aannemen van ondersteunend personeel in dienst van de parochie, of van andere kerkelijke instellingen, is toestemming van de bisschop benodigd. Meer informatie hierover vindt u onder het menu machtigingen.
Specifieke informatie
- Gedragscode
- Rechtspositie
- Salarisadministratie
- Assistenties
- Verlof en emeritaat
- Declaraties
- Doorgeven wijziging
- Inventarisatieformulier kerkmusici
• Home • Contact |
Nieuws • Kathedraal TV • Nieuwsarchief • Dossiers • Woord vd bisschop • Samen Kerk • Mobiel |
Besturen • Intro • Nieuws • Beleidsvisie • Vitaliteitsscan • Kerksluiting • Benoemingen • Financiële zaken • Machtigingen • Ledenadministratie • Personeelszaken • Vrijwilligers • Automatisering • Beeldbank |
Afdelingen • Liturgie • Catechese • Jongeren • Kerkopbouw • Caritas • Missie • Onderwijs • Opleidingen • Bouwzaken • Huwelijkszaken • Familiezondag • CSLK • Diocesaan archief |
Bisdom • Algemeen • Dekenaten • Adressen • Agenda • Int. vieringen • Documenten • Ledenadministratie • Geschiedenis • Zoeken • Links • Colofon • Privacy |