Gratis deurbanner Actie Kerkbalans

gepubliceerd: vrijdag, 14 oktober 2022

Actie Kerk­ba­lans introdu­ceert een nieuw product: de deurbanner met de slogan ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’. Met deze deurbanner kunnen pa­ro­chies en ge­meen­tes op een nieuwe, aan­spre­kende manier hun eigen Actie Kerk­ba­lans onder de aan­dacht brengen.

Met Actie Kerk­ba­lans zamelen kerken in heel Neder­land geld in voor de plaat­se­lijke pa­ro­chie of ge­meen­te. De Actie is zeker in deze tij­den van inflatie en stijgende energie­kos­ten onmis­baar. De eerste hon­derd deurbanners die wor­den besteld, zijn daarom gratis.

Een deurbanner van stevig doek: het is een stijl­volle en pro­fes­sio­nele manier om Actie Kerk­ba­lans optimaal zicht­baar te maken! Van 14 tot 28 januari 2023 vragen kerken in heel Neder­land hun leden met de Actie Kerk­ba­lans om een finan­ciële bijdrage voor de eigen, plaat­se­lijke pa­ro­chie of ge­meen­te. De deurbanner wordt dit jaar geïn­tro­du­ceerd om lokale or­ga­ni­sa­toren van Actie Kerk­ba­lans te helpen de actie te promoten en onder de aan­dacht te hou­den. De deurbanner is met elas­tieken een­vou­dig vast te maken aan de achter­kant van de deur en herinnert kerk­le­den telkens wanneer zij de deur passeren op een leuke manier aan de actie.

Eerste hon­derd deurbanners gratis

Actie Kerk­ba­lans onder­streept de nood­zaak voor pa­ro­chies en ge­meen­tes om veel geld in te zamelen voor hun eigen plaat­se­lijke Actie Kerk­ba­lans. De finan­ciële steun van kerk­le­den is onmis­baar voor het func­tio­ne­ren en voort­be­staan van kerken. Dit geldt zeker in de hui­dige tijd, waarin de inflatie en stijgende energie­kos­ten ook plaat­se­lijke ge­meen­schappen raakt. De bijdrage van kerk­le­den is hard nodig om overeind te blijven. De lan­de­lijke organi­sa­tie van Actie Kerk­ba­lans onder­steunt plaat­se­lijke kerken waar moge­lijk in de voor­be­rei­ding en pro­mo­tie van de actie. Daarom wor­den de eerste hon­derd deurbanners gratis ter beschik­king gesteld: vijf­tig stuks voor de eerste aanmel­ders uit de deel­ne­mende pro­tes­tantse kerken en vijf­tig stuks voor snelle beslissers uit de deel­ne­mende katho­lie­ke kerken.

Over Actie Kerk­ba­lans

Kerk­ba­lans is een ge­za­men­lijke actie van de Rooms-Katho­lie­ke Kerk, de Pro­tes­tantse Kerk, de Oudkatho­lie­ke Kerk van Neder­land en de Evan­ge­lische Broe­der­ge­meen­te. Al sinds 1973 werken kerk­ge­noot­schappen samen in de Actie Kerk­ba­lans. Jaar­lijks vragen geloofs­ge­meen­schappen hun leden in de tweede helft van januari om een finan­ciële bijdrage voor hun eigen plaat­se­lijke pa­ro­chie of ge­meen­te. Kerken krijgen geen subsidie en daarom zijn deze in­kom­sten nodig om het kerk-zijn invulling te geven.

Vanaf nu te be­stel­len

Kerken en pa­ro­chies kunnen de deurbanner be­stel­len via de Kerk­ba­lans webshop. De eerste hon­derd exemplaren zijn gratis te reserveren.