Kerstmisposter beschikbaar

Voor scholen en parochies

gepubliceerd: dinsdag, 13 december 2022

De Neder­landse Katho­lie­ke School Raad (NKSR) maakt dit jaar weer een kerst­mis­poster be­schik­baar voor scholen, samen met de Rooms-Katho­lie­ke Kerk. De poster is te down­loa­den en te printen als A3-formaat, A4-formaat en in een formaat geschikt voor whiteboard. De poster wordt ook aan­ge­bo­den op een nieuwe web­si­te van de Rooms-Katho­lie­ke Kerk, Vier.nu.

Vier.nu

Met de lan­de­lijke campagne Vier.nu Kerst­mis willen de ge­za­men­lijke Neder­landse bis­dom­men dit jaar zoveel moge­lijk mensen sti­mu­leren om naar (een van) de kerst­vie­ringen in de pa­ro­chies te komen. De web­si­te Vier.nu is het ver­volg op de eer­dere campagnes Vier Kerst­mis, Vier Pasen en Vier Pink­ste­ren en krijgt een vaste plek op het in­ter­net.

Energie­kos­ten

Vier.nu biedt in­spi­ra­tie voor en over het samen vieren van de be­lang­rijke hoog­feesten in de Rooms-Katho­lie­ke Kerk, maar wil mensen ook helpen om de site van de eigen pa­ro­chie te vin­den. Op die site kunnen ze dan op het vie­rin­genrooster kijken waar en wanneer de vie­rin­gen zijn. Dit is be­lang­rijk, zeker nu veel pa­ro­chies ervoor kiezen om in ver­band met de energie­kos­ten de vie­rin­gen in min­der kerk­ge­bouwen te laten plaats­vin­den. Vier.nu is daarom behalve een lan­de­lijke campagne ook een campagne voor en door de pa­ro­chies.

Ga naar Vier.nu, daar kunt u de poster down­loa­den, of kijk op www.nksr.nl