Nieuwe rector Tiltenberg geďnstalleerd

gepubliceerd: maandag, 2 januari 2012

De Bis­schop van Haar­lem-Am­ster­dam, mgr. dr. J.M. Punt, heeft van­mid­dag de nieuwe rector van De Tilten­berg, drs. G.H.B. Bruggink, geïnstalleerd tij­dens een plech­tige Eucha­ris­tie­vie­ring in de kapel van het semi­na­rie.

Tijdens deze vie­ring sprak de nieuwe rector de ge­loofs­be­lij­de­nis uit en legde hij de eed van trouw af waar­mee hij formeel zijn ambt aanvaardde. Na afloop was er gelegen­heid rector Bruggink, die per 1 januari is benoemd, te fe­li­ci­te­ren.

Op de foto v.l.nr.: rector Luc Georges (rector Re­demp­to­ris Mater, Nieuwe Niedorp), mgr. Jan Hendriks, schei­dend rector en drs. Gerard Bruggink, de nieuwe rector (foto geno­men bij de bis­schops­wij­ding op 10 de­cem­ber j.l.)

Mgr. Punt prees in de gaande en de ko­men­de man eigen­schappen die voor de rector van een pries­ter­oplei­ding van groot belang zijn: gees­te­lij­ke stabili­teit en een intensief gebedsleven, grote pas­to­rale erva­ring, weten­schap­pe­lijke belang­stel­ling en harte­lijk­heid.

Drs. G. Bruggink (* 1950) was tot nu rector van het dio­ce­saan hei­lig­dom in Heiloo en werkte daar­naast aan een kerk­his­to­ri­sch proef­schrift over het primaat­schap bij paus Innocentius III. Tevoren was hij pastoor van de pa­ro­chie van de H. Vitus - H. Wil­li­brord te Hilversum. In de paro­chie­kerk van deze pa­ro­chie von­den onlangs de diaken­wij­ding en de bis­schops­wij­ding plaats, van­wege de res­tau­ra­tie van de ka­the­draal. Wegens reeds lang geplande afspraken zal rector Bruggink zijn nieuwe taak feite­lijk kunnen beginnen op 23 januari a.s..

Mgr. J. Hendriks zal eind januari ver­hui­zen naar de plebanie (= pastorie van de ka­the­draal) waar op dit moment een ap­par­te­ment voor hem in gereed­heid wordt gebracht.

(pers­dienst bisdom/de tilten­berg)

De fotoreportage is van Jan-Jaap van Peperstraten: