Wijding hulpbisschop Hendriks in Hilversum, niet in kathedraal

foto: Vitus
Vituskerk Hilversum
Vitus­kerk Hilversum

De wij­ding van mgr. Hendriks en het ‘afscheid’ van Mgr. van Burg­ste­den zullen plaats­vin­den op zater­dag 10 de­cem­ber 2011. De plech­tig­heid begint om 11.00 uur, in de St. Vitus­kerk, Emma­straat 5 te Hilversum en dus niet in de ka­the­draal. Voor deze kerk is gekozen i.v.m. de res­tau­ra­tie van de Ka­the­draal, die dan nog in volle omvang bezig is.

Naast de eerst wij­dende hoofd­cele­brant, mgr. dr. J. Punt, zullen mgr. J. van Burg­ste­den en mgr. dr. J. van den Hende, bis­schop van Rotter­dam en als zodanig de ‘eigen’ bis­schop van de wij­de­ling, als eerst wij­dende bis­schop­pen celebreren. Aan­slui­tend is er gelegen­heid om de schei­dende en de nieuwe hulp­bis­schop de hand te drukken in Grand Café Gooiland, gelegen aan de over­kant van de kerk.