Ruim 700 aanmeldingen bisdombedevaart Rome

Inschrijvingstermijn voor de reis van Bisdom Haarlem-Amsterdam is gesloten

gepubliceerd: donderdag, 5 februari 2015

716 personen hebben zich nu aangemeld voor de bisdom­bede­vaart van het bisdom Haar­lem-Am­ster­dam naar Rome. Er zullen 129 personen met de bus reizen en  587 personen zullen per vliegtuig afreizen naar de eeuwige stad. Onder de reizi­gers per vliegtuig  zijn  95 leden van het ka­the­drale koor.

Romebedevaart 2015Op zon­dag 1 februari jl. sloot de in­schrij­vings­termijn voor de reis, die het bisdom Haar­lem-Am­ster­dam in de mei­va­kan­tie van 2015 or­ga­ni­seert in samen­wer­king met reis­organi­sa­tie VNB. Onder de hon­der­den deel­ne­mers zijn 50 jon­ge­ren, 40 tieners en 40 kin­de­ren (dit is exclusief de leden van het ka­the­drale koor).

“Samen kerk”

Bis­schop Punt heeft jong en oud uit­ge­no­digd om mee te gaan met hem en hulp­bis­schop Hendriks op pelgrimage naar Rome. Hij is blij dat zovelen aan zijn oproep gehoor hebben gegeven. De laatste week zijn er nog veel in­schrij­vingen binnen­geko­men, met name ook het afgelopen weekend.

Mgr. Hendriks toont zich even­eens verheugd over het grote aantal in­schrij­vingen voor de bede­vaart: “Gewel­dig dat we met zo veel mensen uit ons bisdom op weg gaan naar de eeuwige stad. Een mooie gelegen­heid om steeds meer “samen kerk” te wor­den!”

Wereld­kerk

Sint-PieterspleinOp het pro­gram­ma van de bede­vaart staan meer­dere hoogte­punten van Rome. Onder andere een stads­wan­de­ling door het oude Rome en drie eucha­ris­tie­vie­rin­gen in drie grote kerken in Rome (St. Pieter, Il Gesù, St. Paulus buiten de Muren). Het kathe­drale koor en een speciaal gevormd pelgrims­koor onder­steunen deze vie­rin­gen muzikaal. Ook is er gebeds­vie­ring (St. Jan van Lateranen), waarbij tieners en jon­ge­ren de muziek zullen ver­zorgen. Er zal op speciale wijze stil gestaan wor­den bij 70 jaar doden­her­den­king op 4 mei. Op drie dag­de­len zijn er de zoge­naamde pro­gram­ma sug­ges­ties, waarbij men op eigen gelegen­heid of samen met de pa­ro­chie of regio e.e.a. kan bezoeken. Het bisdom/VNB bie­den hier­voor pro­gram­ma sug­ges­ties aan.

Speciale doel­groepen

Voor tieners (14 t/m 17 jaar) is er een apart pro­gram­ma. Ze slapen op een eigen locatie in Rome en hebben een eigen pro­gram­ma. Op een aantal momenten haken ze aan bij het vol­was­se­nen­pro­gram­ma van de bede­vaart. Jon­ge­ren (18 t/m 30 jaar) en ge­zin­nen met kin­de­ren t/m 13 jaar sluiten samen met hun ouders aan bij de grote groep, maar hebben af en toe hun eigen pro­gram­ma­momenten. Groepen wor­den zo veel moge­lijk op regio inge­deeld (groep van ca. 35-40 personen).

Meer in­for­ma­tie

Kijk voor meer in­for­ma­tie over de bede­vaart op:

Mocht u toch nog mee willen? Vraag via reis­orga­ni­sa­tie VNB, emke.debruijn@vnbreizen.nl of er wellicht nog een enkele plaats be­schik­baar is. Het is alleen niet zeker of het hui­dige tarief voor de reis gegaran­deerd kan wor­den.