Pelgrimskoor zingt de slotviering van de bisdombedevaart

Donderdag 7 mei

gepubliceerd: dinsdag, 28 april 2015

Bisdom Haar­lem-Am­ster­dam gaat van 2 tot en met 7 mei op pelgrimage naar Rome. Acht­hon­derd pelgrims, van jong tot oud, gaan mee op pad. We blikken vast vooruit op het mooie pro­gram­ma dat hen te wachten staat. Vandaag een voorproefje op don­der­dag 7 mei, met een afscheids­vie­ring in de St. Paulus-buiten-de-Muren en de laatste momenten van de reis.

Sint Paulus buiten de murenAlweer de laatste dag in Rome. Wat vliegt de tijd... en de gezellig­heid. Gister­avond zal er nog wel een extra limoncellootje gedronken zijn. Dat neemt niet weg dat het ontbijt in de hotels weer vroeg is.

Om 9.00 uur wor­den we al weer verwacht in de St. Paulus-buiten-de-Muren. Het is nog een stukje reizen naar de kerk in de ochtend.

Mgr. Jan Hendriks gaat voor in de vie­ring, waarbij het pelgrims­koor zingt. Aan het eind van de vie­ring volgt de reis­ze­gen en kunnen de pelgrims hun devotionele artikelen als rozen­kransen door de pries­ters en diakens laten zegenen.

Dan begint de grote logis­tieke operatie van de terugreis... Op diverse vluchten keren we tot ’s avonds laat terug naar Schiphol. De vlieg­rei­zi­gers zijn dan ’s avonds weer thuis, de bus­rei­zi­gers komen zater­dag aan. Allemaal hope­lijk ge­sterkt in het geloof, bemoe­digd en meer verbon­den met elkaar. En vast ook moe!