Actie Kerkbalans

Van zaterdag 16 t/m zaterdag 30 januari

gepubliceerd: woensdag, 13 januari 2021

Al sinds 1973 werken kerk­ge­noot­schappen samen in de Actie Kerk­ba­lans en doen zo een beroep op de plaat­se­lijke geloofs­ge­meen­schappen voor een finan­ciële bijdrage. Jaar­lijks vragen zij hun leden in de tweede helft van januari een finan­ciële bijdrage te leveren aan hun eigen plaat­se­lijke kerk.

De kerk krijgt geen subsidie. On­der­houd van het gebouw, de koffie, maar ook het personeel en missio­naire en maat­schap­pe­lijke projecten kosten geld. Daarom is er de Actie Kerk­ba­lans.

Corona-proof

Van­wege de corona­maat­re­ge­len zal de Actie Kerk­ba­lans dit jaar creativi­teit vergen. Nu de strenge lockdown in ver­band met Covid-19 is verlengd tot en met 9 februari, geldt voor de lopers van Actie Kerk­ba­lans voor de campagne van 2021 een coronaprotocol. Bovendien is een stappen­plan opge­steld voor het or­ga­ni­se­ren van een digitale Actie Kerk­ba­lans.

Urgentie

Veel pa­ro­chies hebben extra kosten moeten maken om met alle beperkende maat­regelen om te kunnen gaan en dat in een periode waarin zij de in­kom­sten juist zagen afnemen. Onze kerken zijn be­lang­rijke plaatsen om het geloof te delen, maar ook van hoop, troost en omzien naar elkaar. Juist in deze bij­zon­dere tij­den. Wij bevelen de actie Kerk­ba­lans daarom van harte bij u aan. Ieders bijdrage is nodig; uw inzet als vrij­wil­li­ger en/ of uw gift als donateur. Een gift maakt u over naar uw lokale pa­ro­chie onder vermel­ding van ‘Kerk­ba­lans 2021’.

Onder­steu­ning, tips en downloads

Op de web­si­te van Actie Kerk­ba­lans staan diverse tips, voor­beel­den en downloads die pa­ro­chies helpen bij het opzetten van een ef­fec­tieve actie.