Inluiden actie Kerkbalans

Zaterdag 16 januari 2016 om 12.00 uur

gepubliceerd: woensdag, 13 januari 2016

Van Den Helder tot Maastricht klinken zater­dag om 12.00 uur de kerk­klok­ken. Ze wor­den geluid door bekende Neder­lan­ders die hiermee aan­dacht vragen voor de rol van de kerk in de Neder­landse samen­leving en zo de actie Kerk­ba­lans let­ter­lijk inlui­den.

Van onschat­ba­re waarde

Landelijke Infographics Kerkbalans Met de actie Kerk­ba­lans vragen meer­dere kerk­genoot­schappen jaar­lijks een bijdrage van hun leden. Dankzij hun finan­ciële steun kunnen kerk­gemeen­schappen actief zijn en een rol van bete­ke­nis spelen in de Neder­landse samen­le­ving. Met vele concrete projecten en ini­tia­tie­ven gericht op vluch­te­lingen, kin­de­ren, ouderen, jon­ge­ren en mensen met geld­zorgen zijn kerken van onschat­ba­re waarde voor de maat­schap­pij. Met het lui­den van de klokken, wordt aan­dacht voor deze rol gevraagd en doen de kerken de oproep: “Geef! Geef en steun uw eigen kerk­gemeen­schap en/of pa­ro­chie in uw wijk, dorp of stad!” Over de rol van de kerk in de samen­leving van Neder­land gaat bij­ge­voegde info­gra­phic.

Hart onder de riem

Het inlui­den van Kerk­ba­lans wordt een korte en krach­tige ceremonie, waarbij de ’klok­ken­lui­der’ ver­telt waarom hij of zij het be­lang­rijk vindt dat de kerk er is. Vrijwil­ligers zijn uitgeno­digd om bij het inlui­den aanwe­zig zijn. Het inluid­moment heeft ook als doel hen een hart onder de riem te steken zodat ze zich gesteund weten als ze dit jaar weer de finan­ciële bijdragen gaan inzamelen voor hun plaat­se­lijke kerk­ge­meen­schap.

Meer in­for­ma­tie en contact

Verder wordt op woens­dag 13 januari de lan­de­lijke campagne­film gelan­ceerd op de web­si­te. De Actie Kerk­ba­lans is ook te volgen op twitter en facebook.

Deel­ne­mende plaatsen Bisdom Haar­lem-Am­ster­dam

Almere

Locatie: De Drieklank, Chicago­straat 101, 1334 KD Almere
Inlui­der: Annemarie Jorritsma, fractievoor­zit­ter van de VVD en voor­ma­lig burge­mees­ter Almere.
Contact­persoon: Jeltje Vliegenthart, tel. 06-1348 2486 of e-mail se­cre­ta­riaat.pkn.buiten@gmail.com

Am­stel­veen

Locatie: De Kruis­kerk, Van der Veerelaan 30A, 1181 RB Am­stel­veen
Inlui­der: Mirjam van ’t Veld, burge­mees­ter Am­stel­veen