‘Het geschenk van jouw kerk’

Thema Actie Kerkbalans 2025

gepubliceerd: donderdag, 3 oktober 2024

Actie Kerk­ba­lans, de actie waar­mee meer­dere kerk­ge­noot­schappen hun leden elk jaar om een bijdrage vragen, introdu­ceert voor de campagne van 2025 een nieuw thema. Naast de slogan ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’ zoomt de campagne in op ‘Het geschenk van jouw kerk’.

De onder­lig­gende vraag is wat kerk­le­den, maar ook de maat­schap­pij, als waarde­vol geschenk van de kerk kunnen ervaren. Voor­beel­den zijn kerk­mu­ziek, omzien naar elkaar en samen het geloof vieren.

Dit nieuwe thema komt terug in de ma­te­ri­alen voor de campagne die verkrijg­baar zijn in de webshop van Actie Kerk­ba­lans. Deze is vanaf dins­dag 1 ok­to­ber 2024 open! Or­ga­ni­sa­toren van Actie Kerk­ba­lans kunnen alle ma­te­ri­alen voor de Actie Kerk­ba­lans 2025 online bekijken en be­stel­len. Daarbij is het goed om te beseffen dat kerk­le­den hun eigen kerk op tal van ver­schil­lende manieren als een waarde­vol geschenk ervaren. Juist die waarde van de kerk voor hen per­soon­lijk vormt een be­lang­rijke motivatie om een finan­ciële bijdrage te leveren.

Geef vandaag voor de kerk van morgen

De actie­pe­rio­de van Kerk­ba­lans 2025 is van zater­dag 11 januari tot zater­dag 25 januari.

In de gebruiks­vrien­de­lijke webshop staan alle producten over­zich­te­lijk bij elkaar en kunnen or­ga­ni­sa­toren in één omge­ving alle campagne­ma­te­rialen be­stel­len. Dit geldt ook voor het druk­werk­ma­te­riaal dat in de webshop op maat besteld kan wor­den.

Gratis vlaggenlijn!

De eerste vijf­tig pa­ro­chies en vijf­tig ge­meen­ten die hun be­stel­ling in de webshop plaatsen, ont­van­gen een gratis vlaggenlijn. De vlaggenlijn in de herken­ba­re rode Actie Kerk­ba­lans-stijl bevat de uit­no­di­gende bood­schap ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’. Een fees­te­lij­ke en bij­zon­dere manier om bij­voor­beeld de kerk­zaal of het pa­ro­chiehuis aan­dacht te vragen voor de Actie.

Herken­baar onder de aan­dacht

Met de kant-en-klare fol­ders en en­ve­lop­pen uit het assorti­ment brengen lokale pa­ro­chies en ge­meen­tes hun lokale Actie Kerk­ba­lans goed en herken­baar onder de aan­dacht. Ook pro­mo­tie­ma­te­riaal, zoals spandoeken, vlaggen en posters, zijn in de webshop te vin­den. Verder is het ge­mak­ke­lijk om uit de gestan­daardiseerde campagne­ma­te­rialen eigen voor­keu­ren te kiezen.

Folders en andere ma­te­ri­alen op maat

Or­ga­ni­sa­toren van Actie Kerk­ba­lans kunnen ervoor kiezen in een eigen stijl te com­mu­ni­ce­ren over de Actie van 2025. Zij kunnen de tekst en het beeld op de kant-en-klare fol­der en envelop een­vou­dig zelf aanpassen via de web­win­kel van Actie Kerk­ba­lans. Zo zorgen zij ervoor dat ma­te­ri­alen herken­baar zijn als uitingen van de eigen pa­ro­chie of ge­meen­te, maar toch in stijl zijn van Actie Kerk­ba­lans. Die bena­dering op maat spreekt meer aan dan algemene teksten. De webshop is zo ingericht dat or­ga­ni­sa­toren het hele proces, van ontwerp tot daad­wer­ke­lijke druk­werkleve­ring, in dezelfde omge­ving kunnen doorlopen.

Concrete ver­volgstappen

Wat betekent het openen van de webshop voor or­ga­ni­sa­toren van de Actie Kerk­ba­lans?

• Or­ga­ni­sa­toren kunnen vanaf 1 ok­to­ber 2024 in de webshop alle gewenste ma­te­ri­alen be­stel­len;
  • Daar kunnen zij de ma­te­ri­alen inzien en bedenken welke hier­van zij willen inzetten om de Actie Kerk­ba­lans in hun kerk te onder­steunen;
  • Ook kunnen zij in de webshop ma­te­ri­alen op maat maken;
  • Ver­vol­gens kunnen zij tij­dig - bij voor­keur uiter­lijk eind ok­to­ber - de juiste ma­te­ri­alen be­stel­len.

Onder­steu­ning webshop