Avond van de Martelaren

Vrijdag 31 maart - 19.00 uur - Nicolaasbasiliek Amsterdam

gepubliceerd: dinsdag, 28 maart 2023

Op vrij­dag 31 maart gedenkt Kerk in Nood Neder­land de mensen die het afgelopen jaar zijn gedood om hun geloof in Christus. Aan­slui­tend aan de Eucha­ris­tie­vie­ring om 19.00 uur bid­den we samen de kruis­weg, afgewisseld met muziek, ge­tui­ge­nissen en over­we­gingen.

Nicolaas­basi­liek Am­ster­dam

Ook dit jaar is ie­der­een van harte welkom in de Sint Nicolaas­basi­liek te Am­ster­dam (tegen­over Centraal Station) voor een avond van gebed voor wie in 2021 hun leven lieten van­wege hun geloof in Christus.

Ge­tui­ge­nissen

Dit jaar hoort u onder meer ge­tui­ge­nissen uit Congo, Mexico en Nigeria. De Congolese zuster Marie-Sylvie had voor de jihadisten kunnen vluchten. Ze bleef echter bij haar pa­tiën­ten en waar­schuwde haar medepa­ro­chi­anen. In Mexico wer­den twee Jezuïeten vermoord die een reis­lei­der wil­den be­scher­men toen deze hun kerk invluchtte. En in Nigeria wer­den agelopen jaren tien­tal­len pries­ters ont­voerd. Drie van hen kwamen niet levend terug.

Voor de nabe­staan­den is hun ge­tui­ge­nis van blijvende waarde, zoals u uit hun verhalen zelf kunt horen. Bidt u mee voor alle gelo­vi­gen die het afgelopen jaar het leven lieten én voor hun ver­vol­gers? Kom dan ook en schrijf u in!

datum: vrij­dag 31 maart 2023
tijd: vanaf 19.00 uur