Kardinaal spreekt diaconale vrijwilligers toe

Zaterdag 6 april - 10.00 uur - Landelijke Inspiratiedag Hilversum

gepubliceerd: dinsdag, 2 april 2019

Zaterdag 6 april - Landelijke Inspiratiedag NieuwkuijkKar­di­naal Peter Turkson, hoofd van de di­cas­te­rie in het Vati­caan voor Be­vor­de­ring van de Gehele Men­se­lijke Ont­wik­ke­ling, komt naar Neder­land. Hij zal spreken op de lan­de­lijke in­spi­ra­tie- en ver­die­pings­dag voor diaconale vrij­wil­li­gers over het belang van caritas en sociale recht­vaar­dig­heid in een ver­an­de­rende samen­leving. Aanmel­den voor deze dag kan nog!

Kar­di­naal Turkson komt op uit­no­di­ging van de Neder­landse Bis­schop­pen­con­fe­ren­tie naar Neder­land en wordt ont­van­gen door mgr. Van den Hende, voor­zit­ter van de con­fe­ren­tie. Op zater­dag 6 april spreekt hij ook met mgr. De Korte, die aanwe­zig is op de in­spi­ra­tie- en ver­die­pings­dag, die geor­ga­ni­seerd wordt door de ge­za­men­lijke bis­dom­men.

Pro­gram­ma

Het ochtend­pro­gramma bestaat uit een eucha­ris­tie­vie­ring en diverse inlei­dingen. Behalve kar­di­naal Turkson spreekt ook Hilde Kieboom, voor­zit­ter van de ge­meen­schap Sant’ Egidio in Antwerpen, en zuster Sara Böhmer, vicevoor­zit­ter van de KNR. Zij gaan in op nieuwe vormen van ge­meen­schap en hun belang voor diaconie. ’s Middags kunnen de deel­ne­mers in twee rondes work­shops kennis maken met twaalf in­spi­re­rende diaconale projecten uit het hele land.

Aanmel­den kan nog

Vrij­wil­li­gers op het terrein van diakonie en caritas zoals leden van Parochiële Caritas In­stel­lingen, Armen­besturen en werk­groepen voor caritas en diaconie zijn zater­dag van harte welkom. De dag duurt van 10.00 tot 17.00 uur en vindt plaats in Abdij Mariënkroon te Nieuwkuik. Deze dag wordt finan­cieel mede moge­lijk gemaakt door Kans­fonds en ook voor een lunch wordt gezorgd. Aanmel­den voor deze dag kan deze week nog via e-mail.

datum: zater­dag 6 april 2019
tijd: van 10.00 tot 17.00 uur
locatie: Abdij Mariënkroon, Abdijlaan 8, Nieuwkuijk
e-mail: in­spi­ra­tie­dag@bisdomrotter­dam.nl