Jaar van het Gezin

Jaar van het ‘Amoris Laetitia Gezin’Op 27 de­cem­ber 2020, het feest van de Heilige Familie, heeft paus Fran­cis­cus bekendgemaakt dat de R.-K. Kerk in 2021 extra aan­dacht ves­tigt op het gezin. Op 19 maart 2021, de vijfde ver­jaar­dag van de Apos­to­lische Exhor­ta­tie Amoris Laetitia, luidt paus Fran­cis­cus daarvoor het Jaar van het ‘Amoris Laetitia Gezin’ in. Het jaar wordt af­ge­slo­ten op 26 juni 2022 bij gelegen­heid van de tiende Wereld­ge­zins­da­gen in Rome.
Gezinspastoraten bisdommen slaan handen ineen
Jaar van het Gezin
nieuws - woensdag, 12 mei 2021
Paus Fran­cis­cus heeft 2021 uit­ge­roe­pen tot het Jaar van het Gezin en dit gekop­peld aan het Jaar van Sint Jozef. Een thema­jaar als dit wil ini­tia­tie­ven oproepen en bestaande ac­ti­vi­teiten kracht bij­zet­ten. Het Jaar van het Gezin is aan­lei­ding voor de dio­ce­sane werkers voor Huwe­lijk en Gezin uit de zeven bis­dom­men om met elkaar in overleg te gaan over de moge­lijk­he­den van samen­wer­king om invulling te geven aan het thema.
Gezinspastoraat: Marleen en Jeroen
nieuws - vrijdag, 19 maart 2021
Op het hoog­feest van St. Jozef, start van het Jaar van het Gezin, presen­te­ren wij de mede­wer­kers van het nieuwe gezins­pas­to­raat van Bisdom Haar­lem-Am­ster­dam.
Opening Gezinsjaar online
‘De liefde van elke dag’
nieuws - vrijdag, 19 maart 2021
Tijdens een speciaal online eve­ne­ment wordt op vrij­dag 19 maart het Jaar van het Amoris Laetitia Gezin geopend. Dit eve­ne­ment wordt geor­ga­ni­seerd door het Di­cas­te­rie voor Leken, Gezin en Leven, het Bisdom van Rome en het Pau­se­lijk Theo­lo­gisch Instituut Johannes Paulus II.
Jaar van het ‘Amoris Laetitia Gezin’
Van 19 maart 2021 t/m 26 juni 2022