Jongerenprogramma Stille Omgang

Zaterdag 18 maart - 20.45 uur - Papegaai Amsterdam

gepubliceerd: vrijdag, 17 februari 2023

Op 18 maart 2023 is er weer een jon­ge­ren­pro­gramma van de Stille Omgang. Dit jaar in de Papegaai (Jozef­kerk) aan de Kalver­straat. Na jaren van corona, kunnen we weer samen­ko­men. In een verkort pro­gram­ma berei­den we ons voor op het lopen van de stilte tocht ter ge­dach­te­nis aan het Mirakel van Am­ster­dam, een eucha­ris­tisch won­der waar we nog altijd van mogen getuigen.

Thema: Ite Missa Est

Het thema van het jon­ge­ren­pro­gramma va de Stille Omgang 2023 is 'Ite Missa Est'. Deze woor­den klinken aan het einde van de H. Mis en nodigen ons uit om de wereld in te gaan gevoed door de Heer zelf. Daarin mogen we het voor­beeld van Maria volgen die na het ont­van­gen van de Heer in haar moe­der­schoot opstond en naar haar nicht Elisabeth trok en daar de vreugde om Gods goed­heid in grote vreugde deelde (Thema van de WJD). Ook jij mag over die goed­heid delen!

Pro­gram­ma

Om 20.45 uur openen we de deuren. We starten met een uitleg over het Mirakel van Am­ster­dam zelf, gevolgd door een inlei­ding over het thema 'Ite Missa Est'. Om 21.30 uur hebben we een moment van Eucha­ris­ti­sche aanbid­ding en de moge­lijk­heid om mensen van buiten uit te nodigen voor een ont­moe­ting met de Heer. Durf jij jouw vreugde over Hem te delen met de mensen van de straat? Om 22.00 uur vieren we de H. Mis met Mgr. Jan Hendriks.

Gedurende het gehele pro­gram­ma is er gelegen­heid om het sacra­ment van de biecht te ont­van­gen.

wie: 16-30 jaar
wat: Lande­lijk Jon­ge­ren­pro­gramma Stille Omgang
locatie: Kalver­straat 58, Am­ster­dam (Jozef­kerk/Papegaai)
datum: Zater­dag­avond 18 maart
tijd: 20.45 uur tot ongeveer 00.00 uur incl. lopen Stille Omgang
aanmel­den: www.jonge­kerk.nl/nieuws­be­richten/jon­ge­ren/stille-omgang-2023

Project­koor

De li­tur­gie wordt onder­steund door het project­koor van bisdom Haar­lem-Am­ster­dam aan­ge­vuld door een groep jon­ge­ren. Wil je ook mee­zingen? Stuur ons een mailtje of appje:

Video van de Stille Omgang

Video­plat­form Katho­liek Leven heeft een video gemaakt over de Stille Omgang.

Voor­pro­gramma met over­nach­ting in La Verna

Kom je van ver­der weg of vind je het niet pret­tig om ’s nachts naar huis te reizen, dan kun je deel­ne­men aan het voor­pro­gramma en over­nach­ten bij stads­kloos­ter La Verna, het fran­cis­ca­nen­kloos­ter in Am­ster­dam. Dit pro­gram­ma wordt aan­ge­bo­den door het Fran­cis­caans Jon­ge­ren­werk. Meer info en aanmel­den voor het voor­pro­gramma en over­nach­ting: