Vier.nu kleurplaat en kerststal

Materialen om achterin de kerk te leggen

gepubliceerd: woensdag, 21 december 2022

Vier.nu is de nieuwe web­si­te over chris­te­lijke hoog­feesten van de Rooms-Katho­lie­ke Kerk. Momen­teel staat Kerst­mis centraal op deze site, met ach­ter­grondin­for­ma­tie over de vie­rin­gen van Kerst­mis, de tradities maar ook met aanbod voor kin­de­ren. Zo kan er een kerst­stal wor­den gedownload, om te printen, te kleuren en in elkaar te zetten. Tip voor pa­ro­chies: leg tij­dens de kerst­da­gen een aantal van deze prints achter in de kerk.

Dit geldt voor zowel prints van het kerst­stalletje, maar ook met een print van het Kerst­mis-doe­boekje kunnen kin­de­ren thuis fijn aan de slag. Door deze werkjes be­schik­baar te maken voor de kin­de­ren die met Kerst­mis naar de vie­rin­gen komen, biedt de pa­ro­chie nog iets extra’s om thuis ver­der mee aan de slag te gaan. Ook voor kin­de­ren die de kerst­stal in een kerk bezoeken is met name het kerst­stalletje een heel toepas­se­lijk knutsel­werkje om mee te geven.

Meer dan lekker eten

Voor ouders en groot­ou­ders die hun kin­de­ren inhou­de­lijk meer willen mee­ge­ven over Kerst­mis dan dat het een feest is van lekker eten, familie en mis­schien wel cadeautjes, is het doe­boekje op Vier.nu een aanra­der. Daarin krijgen de kin­de­ren spelen­der­wijs uitleg over de bete­ke­nis van Kerst­mis in het katho­lie­ke geloof.

Downloads

Ga naar Vier.nu en download gratis de kerst­stal en/of het doe­boekje. Het is aan­be­vo­len om dit te printen op stevig papier, zeker de kerst­stal, zodat deze wanneer hij in elkaar is gezet, ook goed blijft staan. Vertel de kin­de­ren ook over de traditie om het kerst­kindje pas na de vie­ring van de kerst­nacht­mis in het kribje te leggen.