Dankviering heiligverklaring Charles de Foucauld

Zaterdag 28 mei - 14.00 uur - Mozes & Aäronkerk Amsterdam

gepubliceerd: donderdag, 26 mei 2022

Behalve Titus Brandsma wer­den zon­dag 15 mei nog negen zaligen heiligverklaard, waar­on­der Charles de Foucauld. Op zater­dag 28 mei zal er speciaal voor de heilig­ver­kla­ring van Charles de Foucauld een dank­vie­ring zijn in de Mozes & Aäron­kerk te Am­ster­dam.

Kleine Zusters van Jezus

De Kleine Zusters van Jezus, woo­nach­tig in het Am­ster­damse IJburg, hebben een speciale band met Charles de Foucauld. De stichteres van de con­gre­ga­tie van de Kleine Zusters van Jezus was zeer geïnspireerd door Charles de Foucauld en de zusters staan in zijn traditie. Daarom nodigen zij belang­stel­len­den van harte uit voor een dank­vie­ring op zater­dag­mid­dag 28 mei 2022 in de Mozes & Aäron­kerk te Am­ster­dam.

Pro­gram­ma

13.30 uur Inloop
14.00 uur Powerpoint­pre­sen­ta­tie
14.30 uur Eucha­ris­tie­vie­ring met Mgr. Hendriks
15.45 uur Koffie en thee

Aanmel­den

U kunt zich aanmel­den per tele­foon of e-mail:

De zusters op Katho­liek­le­ven

Op Katho­liek­le­ven.nl is een video ver­sche­nen waarin de zusters ver­tellen over Charles de Foucauld: “Wat hem boeide was het verborgen leven van Jezus van Nazareth in de eerste der­tig jaren van zijn leven. Waar niemand een vermoe­den kon hebben van wie Hij was. Hij dacht: zo’n leven wil ik leven. De nede­rig­heid van God in Jezus. Hoe kan ik gestalte geven aan die nede­rig­heid, aan die eenvoud?”

Welkom

“Hei­lig­heid is niet voorbe­hou­den aan een elite of aan volmaakte mensen, maar wordt af en toe zicht­baar in het gelaat van mensen die zich door God laten raken en omvormen.”

Andrée-Julienne en Mauricia
Kleine Zusters van Jezus • IJburglaan 645 • 1087 BS Am­ster­dam