Podcast met bisschop Hendriks over toekomst Kerk

Dick en Daniël Geloven het Wel

gepubliceerd: vrijdag, 28 januari 2022

Bis­schop Hendriks ging don­der­dag 27 januari in de plebanie van de Bavo­kathe­draal in gesprek met Daniël Gillissen, adjunct-hoofd­re­dac­teur van Neder­lands Dagblad. Het werd een gesprek van drie kwar­tier over allerlei thema’s die de toestand van de kerk en de kerk van de toe­komst betreffen en over de eigen weg door het leven van mgr. Hendriks.

Direct luis­te­ren

De podcast is te be­luis­te­ren via Spotify of via de web­si­te van het Neder­lands Dagblad:

Toekomst

Naast de weg van de eigen roe­ping van de bis­schop ging het vooral over de weg van de kerk. Hoe gaan we om met kerk­slui­tingen? Wat betekent kerk­slui­ting voor een ge­meen­schap? Wat is de impact van het seksueel mis­bruik voor slacht­of­fers, gelo­vi­gen en het aanzien van de kerk? Hoe zie ik de kerk van de toe­komst? Wat is er (nog) katho­liek aan de geloofs­be­le­ving?