Orgelfietsroute Heiloo

Open Monumentenweekend - zaterdag 11 september

gepubliceerd: dinsdag, 31 augustus 2021

Spring tij­dens Open Monu­menten­dag op de fiets en volg de speciale orgel­rou­te die u langs vier bij­zon­dere, monu­mentale plekken in Heiloo voert. De diverse organisten spelen op hun eigen orgels en combineren dit soms met solisten en moderne com­po­si­ties.

Begin bij Gerard Leeg­wa­ter in de Witte kerk, fiets door naar de Ter Coulster­kerk om ver­vol­gens in de Wil­li­brordus­kerk bij organiste Zana Naidionova te komen. Van daar uit trapt u door naar het orgel in de grote kapel van het Hei­lig­dom Onze Lieve Vrouw ter Nood, waar Alexan­der Pavloff u muzikaal zal verwel­ko­men.

Tijdschema

van 11.00 uur
tot 11.30 uur
Witte Kerk