Nieuwe SamenKerk

gepubliceerd: donderdag, 1 oktober 2020

SamenKerk Oktober 2020Vanaf komend weekend ligt het nieuwe nummer van SamenKerk in uw paro­chie­kerk. Neem een exemplaar mee. Of lees ’m op deze web­si­te.

In deze editie

In dit nummer onder andere:

• In zijn eerste column - onder de nieuwe titel: Wat ik u zeggen wil - wenst onze bis­schop de lezers van SamenKerk een genade­tijd toe in deze corona­tijd
  • Dit voor­jaar viel het open­ba­re leven stil. Maar het leven ging door. Mensen met cruciale be­roe­pen hiel­den de boel gaande. SamenKerk sprak met verpleeg­kun­digen, een gees­te­lijk ver­zor­ger in een zorgin­stel­ling, een uit­vaarton­der­ne­mer en anderen over hun erva­ringen in de corona­cri­sis.
  • De jaar­lijkse uit­wis­se­ling ging dit voor­jaar niet door, maar de pa­ro­chies van Wie­rin­ger­meer (West-Friesland) en Bad Berka (Duits­land) onder­hou­den al 30 jaar vriend­schaps­ban­den.
  • Een per­soon­lijk afscheidsinter­view met Ernst Meyknecht, staf­me­de­werker Caritas van het bisdom.
  • Organist-dirigent Jos Martens compo­neerde misgezangen ter ere van de heilige Corona. Lees erover in SamenKerk of beluister het alvast hier op YouTube.
  • En nog veel meer...

Lees hem online