Steek een kaarsje op

gepubliceerd: zondag, 29 maart 2020

Steek een kaarsje op

Het is een mooi gebruik om in de kerk of kapel een kaarsje aan te steken voor een speciale intentie. Nu we in deze corona­tijd zoveel moge­lijk thuis blijven en de vie­rin­gen online volgen, zou het er bij in kunnen schieten. Diverse kerken bie­den echter de moge­lijk­heid om via een web­si­te een kaarsje aan te laten steken.

Maria van Haar­lem

Tot aan de bouw van de Ka­the­drale Basiliek Sint Bavo was de St. Joseph­kerk van Haar­lem enige jaren ka­the­draal. Daar bevindt zich nog altijd het beeldje van Maria van Haar­lem. Vanouds heeft deze ver­ering een band met de stad en het bisdom. Nu is het moge­lijk om een kaars op te laten steken bij Maria van Haar­lem, door een stu­dent van het naast­ge­le­gen Josephhuis:

Maria van Haarlem in de Josephkerk te Haarlem

Genade­ka­pel OLV ter Nood Heiloo

Het is moge­lijk om bij Onze Lieve Vrouw ter Nood in Heiloo een noveenkaars te laten ops­te­ken door één van de zusters, in de genade­ka­pel:

Onze Lieve Vrouw ter Nood in de Genadekapel te Heiloo

Zuster Karme­lie­tes­sen Vo­ge­len­zang

U kunt op afstand een kaarsje laten aans­te­ken in de kapel van de zusters Karme­lie­tes­sen van het God­de­lijk Hart van Jezus in Vo­ge­len­zang. Sint Jozef zorgt. De beschermer van het Heilig Huis­ge­zin en patroon van al onze huizen. U kunt hier een kaarsje bij hem laten aans­te­ken. De zusters zorgen ervoor dat uw kaarsje zo snel moge­lijk aangestoken wordt en bid­den mee voor uw intentie.

Zuster Karmelietessen van het Goddelijk Hart van Jezus in Vogelenzang

Fran­cis­cus­paro­chie i.o. Haar­lem

Wil je een kaarsje aans­te­ken voor iemand die ziek is, iemand die je mist of iemand die je een hart onder de riem wilt steken? Dat kan op de web­si­te van de Fran­cis­cus­paro­chie in oprich­ting te Haar­lem.

Franciscusparochie i.o. Haarlem

Andere plaatsen

Biedt uw pa­ro­chie in ons bisdom ook de moge­lijk­heid een kaarsje op te laten steken? Geef het aan ons door zodat we het toe kunnen voegen aan dit bericht.