Jongerencollecte

Investering in de toekomst

gepubliceerd: woensdag, 6 november 2019

De jaar­lijkse lan­de­lijke jon­ge­ren­col­lec­te in Neder­land, vast­ge­steld door de Bis­schop­pen­con­fe­ren­tie, vindt plaats in het weekend van 16 en 17 no­vem­ber. De opbrengst van deze collecte wordt gebruikt voor de organi­sa­tie van bisdom brede en lan­de­lijke jon­ge­ren­pro­jecten in het jon­ge­ren­werk.

Bijna elke maand zijn er ac­ti­vi­teiten voor jon­ge­ren in de leef­tijd 12 t/m 30 jaar. Het jon­ge­ren­plat­form or­ga­ni­seert voor dit seizoen o.a. een kerst­di­ner, een klooster­week­end en een ver­die­pings­week­end naar een in­spi­re­rende plaats in het bui­ten­land. Ook heeft u waar­schijn­lijk al meer gehoord over The Mis­sio­na­ry School, wat afgelopen seizoen met succes is gestart. Voor tieners wor­den jaar­lijks de tiener­kampen en dagen geor­ga­ni­seerd waar vele tieners uit ons bisdom naartoe komen.

Tijdens deze collecte onder­steunt u ook de lan­de­lijke projecten, waarbij het bij­voor­beeld gaat om de jon­ge­ren­bede­vaart naar Rome in 2020 die geor­ga­ni­seerd wordt door Mgr. Woorts en Jong Katho­liek en de Wereld­jon­ge­ren­da­gen in 2023 in Lissabon.

Matthijs en Carolien van Jong bisdom Haar­lem-Am­ster­dam willen deze collecte via deze weg dan ook van harte bij u aanbevelen: “Wilt u of uw pa­ro­chie bijdragen aan het jon­ge­ren­pas­to­raat en zo deze ac­ti­vi­teiten moge­lijk maken? Uw finan­ciële steun wordt zeer ge­waar­deerd. Mede dankzij uw gift, collecte of inzet kunnen wij het geloof door­ge­ven aan een volgende gene­ra­tie in ons kerk.”

Aan alle pa­ro­chie­besturen en pastores wordt gevraagd om in het weekend van 16 en 17 no­vem­ber tij­dens de vie­rin­gen te collec­te­ren voor het RK jon­ge­ren­werk.

Uw gift of opbrengst van de Jon­ge­ren­col­lec­te kan wor­den overgemaakt naar het reke­ning­num­mer NL11 INGB 0002 7844 98, t.n.v. ‘Se­cre­ta­riaat RK Kerk­ge­noot­schap’ te Utrecht, o.v.v. ‘Jon­ge­ren­col­lec­te en pa­ro­chie naam’. Bij een per­soon­lijke gift ook graag woon­plaats vermel­den.