Mgr. Punt bezoekt door brand verwoeste kerk

Gerestaureerde Urbanuskerk Amstelveen zwaar beschadigd

gepubliceerd: maandag, 17 september 2018

Het bisdom is wederom zwaar getroffen door een hef­tige brand. Ging begin mei nog de H. Cornelius­kerk te Limmen in vlammen op, zater­dag 15 sep­tem­ber sloeg het noodlot toe voor de Sint Urbanus Boven­kerk te Am­stel­veen. Mgr. Punt bezocht zon­dag de kerk en sprak met de direct betrok­ke­nen.

Pa­ro­chie

De pa­ro­chie is zwaar getroffen, maar zit zeker niet bij de pakken neer. Op de web­si­te van de pa­ro­chie staan behalve vele foto’s van de brand ook een uit­ge­breid over­zicht van maat­regelen die al zijn getroffen. De vie­rin­gen bij­voor­beeld zullen doorgang vin­den in het Noord­dam­cen­trum. Kijk voor actuele in­for­ma­tie op de pa­ro­chie­web­site: