Hoogfeest van Maria Tenhemelopneming

Verenigd in gebed voor de vrede

gepubliceerd: woensdag, 15 augustus 2018

Vandaag - 15 au­gus­tus - vieren katho­lie­ken over de gehele wereld het Hoog­feest van Maria Ten­hemel­op­ne­ming. We vieren dat Maria, de moe­der van Jezus Christus, met lichaam en geest is opgeno­men in de hemel.

In vele kerken in ons bisdom zijn speciale vie­rin­gen vaak met kaarsen­pro­ces­sie. Som­mi­ge kerken hebben de vie­ring verschoven naar zon­dag 19 au­gus­tus zodat meer mensen aan de pro­ces­sie en Maria­vie­ring deel kunnen nemen.

Heiloo

Om 12.00 uur is er een Eucha­ris­tie­vie­ring in het Hei­lig­dom van Onze Lieve Vrouw ter Nood te Heiloo met Mgr. Hendriks en Mgr. Woorts. Daarvóór wordt om 11.30 uur de Rozen­krans gebe­den. Om 15.00 uur is er nog een plech­tig Lof.

In het Woord van de bis­schop in bisdom­blad SamenKerk, maar ook op deze web­si­te, gaat onze bis­schop uit­ge­breid in op dit hoog­feest en wat het voor ons betekent. Deze dag is tevens een van de dagen van Verenigd in gebed voor de vrede.