Verbonden in verdriet - vliegramp MH17

Herdenkingsbijeenkomst Amersfoort ook op televisie

gepubliceerd: maandag, 21 juli 2014

De ge­za­men­lijke kerken in Neder­land or­ga­ni­se­ren woens­dag 23 juli a.s. een uur van be­zin­ning en gebed in de Sint Joris­kerk in Amersfoort. Aan­lei­ding is de ramp met vlucht MH17 in Oekraïne, waarbij bijna 300 slacht­offers vielen. De bijeen­komst wordt live uitge­zon­den door de chris­te­lijke omroepen op Neder­land 2 van 19.00 tot 20.00 uur.

Verbonden in verdriet“We willen op deze manier uit­druk­king geven aan het verdriet en de rouw die we allen voelen en onze verbon­den­heid ken­baar maken juist met de nabe­staan­den van de slacht­of­fers van dit verschrik­kelijke drama”, aldus Klaas van der Kamp, woord­voer­der van de Raad van Kerken.

Locatie: Sint Joris­kerk, Hof 1, 3811 CJ  Amersfoort

Ie­der­een is welkom om aanwe­zig te zijn.

Live op tele­vi­sie - Neder­land 2 - woens­dag 23 juli - 19.00 - 20.00 uur

De bij­een­komst ‘Verbon­den in verdriet’ wordt uitgezon­den door EO, IKON, KRO-NCRV, RKK en ZVK op Neder­land 2.

(bron: www.rkkerk.nl)