Arm, armer, rijkst!

Zondag 13 april 2014 - WereldjongerenDAG

gepubliceerd: donderdag, 6 maart 2014

Op zon­dag 13 april 2014 wordt we­reld­wijd de 29e Wereld­jon­ge­renDAG gevierd. Ook in Bisdom Haar­lem-Am­ster­dam wordt voor jon­ge­ren een speciale dag in Haar­lem geor­ga­ni­seerd met het thema: ‘arm, armer, rijkst!’. Het is dé dag om kennis te maken met vele jon­ge­ren uit het bisdom, gezellige momenten te delen maar ook om samen ons geloof te vieren. Het thema is: ‘arm, armer, rijkst’.

Mgr. Hendriks

Zondag 13 april 2014 - WereldjongerenDAGDe dag start om 11.30 uur in de St Joseph­kerk, waar Mgr. Hendriks in de eucha­ris­tie­vie­ring zal voor­gaan en de Life Teen-band de vie­ring muzikaal zal opluis­te­ren. Daarna ver­plaatsen we ons naar ‘Stem in de Stad’, een oecu­me­nisch diaco­naal centrum. Daar komen dage­lijks inwoners uit Haar­lem langs voor een praatje of om te eten. Ook wor­den vanuit ‘Stem in de Stad’ dak- en thuis­lozen bezocht. Joris Obdam van het straat­pas­to­raat zal ons deze dag meer over zijn werk ver­tellen. In ‘Stem in de Stad’ zal het hoofd­pro­gramma met o.a. klein­kunstenares Charlotte Glorie plaats­vin­den.

Charlotte Glorie

Charlotte Glorie staat bekend om haar eigen ge­schre­ven conference­tek­sten en melodieën en ze begeleidt zich­zelf op de piano. Charlotte is vanaf haar geboorte (1970) blind. Daardoor ziet ze de dingen let­ter­lijk, maar ook figuur­lijk anders!

Gedurende de mid­dag zullen er ver­schil­lende actieve, ont­moe­tende, creatieve en ver­die­pende work­shops wor­den aan­ge­bo­den, met als afslui­ting een heer­lijke maal­tijd.

Arm, armer, rijkst

Traditie­ge­trouw schrijft de paus voor deze dag een brief aan de jon­ge­ren en geeft hij een thema voor de dag mee, gebaseerd op een Bijbelvers. Dit jaar is dat Mt. 5:3 “Zalig de armen van geest, want aan hen behoort het rijk der hemelen”. De paus zegt in zijn brief dat we in de eerste plaats vrij moeten proberen te zijn van mate­rië­le dingen. Daar­naast zijn de armen niet alleen mensen aan wie wij iets kunnen geven. De armen hebben ons veel te bie­den en te leren! Een mooi thema voor deze dag!

Toegang: € 7,50
Leef­tijd: 16-30 jaar
Locaties: St Joseph­kerk, Jans­straat 43, Haar­lem & Stem in de Stad, Nieuwe Groen­markt 22, Haar­lem

In­for­ma­tie en opgave

De 29e Wereld­jon­ge­renDAG wordt geor­ga­ni­seerd door het jon­ge­ren­plat­form.