WJD@Home naar Helvoirt

Weekend 24-26 januari - Emmaus Helvoirt

gepubliceerd: donderdag, 17 oktober 2024

WJD@Home 2025

De WJD@HOME is sinds enkele jaren een eve­ne­ment voor Rooms-Katho­lie­ke jon­ge­ren om elkaar te leren kennen en om het geloof samen te vieren en te ont­dek­ken. Voor­heen wer­den deze Wereld­jon­ge­ren­da­gen gehou­den op Ameland maar voor 2025 is gekozen voor een nieuwe locatie, name­lijk het be­zin­nings­cen­trum Emmaus in Helvoirt, tussen ’s-Hertogen­bosch en Tilburg.

Centraal in het land

‘We kiezen voor deze nieuwe locatie omdat het centraal in het land ligt en dus goed bereik­baar is voor jon­ge­ren uit alle windstreken. Daar­naast vin­den we het be­lang­rijk dat het een plek is waar gelijktij­dig meer­dere work­shops kunnen wor­den gegeven. Bovendien beschikt Emmaus over een kapel waar we de Eucha­ris­tie kunnen vieren en waar de jon­ge­ren zich kunnen terugtrekken om in stilte en gebed na te denken over wat hen geraakt heeft’, legt Żaklina Melis, project­lei­der JongKatho­liek uit.

Katho­liek zijn in de wereld van nu

Ook in Helvoirt zal het accent liggen op het geloof samen vieren, kennis op doen, nieuwe mensen leren kennen, erva­ringen uitwisselen over katho­liek zijn in de wereld van nu.

On­der­wer­pen die aan bod komen zijn de tradities van de kerk, ethiek, de joodse wor­tels van het chris­te­lijke geloof, en de sacra­menten. Verder zijn er sportieve en creatieve ac­ti­vi­teiten en er is ruimte voor stilte en gebed.

‘Of je nu veel of weinig doet met je geloof, je bent welkom! Na dit weekend ben je hope­lijk ver­der gewor­teld en nog en­thou­siaster over je geloof. We zorgen voor tools die je helpen om geïnspireerd te raken en om je geloof en de hoop die daaruit voort­komt de wereld in te dragen. We hopen dat je God en de kerk beter leert kennen samen met veel andere jonge mensen die net als jij het verschil willen maken,’ zo moe­digt Zaklina Melis de jon­ge­ren aan om zich aan te mel­den.

Aanmel­den

De WJD@HOME vindt plaats van 24-26 januari 2025 in be­zin­nings­cen­trum Emmaus in Helvoirt, Tussen Den Bosch en Tilburg. Meer in­for­ma­tie, zoals de prijs en de manier van aanmel­den, is te vin­den op de speciale web­pa­gina over dit eve­ne­ment.