Grote brand in kerk van Limmen

gepubliceerd: vrijdag, 4 mei 2018

Tot grote ontsteltenis van beide bis­schop­pen kwam don­der­dag­avond, net nadat de Avond van Barm­har­tig­heid gevierd was in de San Francesco-basiliek in Assisi, het nieuws dat er een grote brand had gewoed in de H. Cornelius­kerk te Limmen met grote verwoes­ting tot gevolg. Zowel Mgr. Punt als Mgr. Hendriks zijn in Assisi, Italië van­wege de bisdom­bede­vaart.

Na­tuur­lijk zijn de bis­schop­pen geschrokken van dit on­ver­wachte nieuws. Van harte leven zij mee met de pa­ro­chie van Limmen en met de pa­ro­chi­anen die voor hun ogen de plaats in het vuur ten onder zagen gaan waar zij zijn gedoopt, getrouwd en gevormd, waar zij hun dier­ba­ren uitgeleide hebben gedaan en waar zij bijeen­ko­men voor de Eucha­ris­tie en andere vie­rin­gen. Vanuit Assisi zijn bis­schop­pen en pelgrims in gebed met hen verbon­den.

De bouwinspecteur van het bisdom heeft vrij­dag de schade in ogenschouw geno­men. Op dit moment is nog niets bekend over het ver­volg.