Kerstvieringen Haarlemse Kathedraal druk bezocht

gepubliceerd: woensdag, 3 januari 2018
foto: Jimmy Purimahuwa
Kerstvieringen Haarlemse Kathedraal druk bezocht

De zeven kerst­vie­ringen in de Haar­lemse St. Bavo­kathe­draal zijn ook afgelopen jaar weer druk bezocht. Ruim 6000 pa­ro­chi­anen en gasten wisten de Ka­the­draal tussen 23 en 26 de­cem­ber 2017 te vin­den voor één of meer­dere fees­te­lij­ke vie­rin­gen.

Kerkopen­stel­ling

Nog eens ruim duizend bezoekers wisten zich in de kerstweek welkom in de Ka­the­draal om de kerk en de kerst­stallen­ten­toon­stel­ling te bezoeken. Dit kan overigens nog t/m zon­dag 7 januari 2018, dage­lijks van 12.00 tot 16.00 uur.

Drie­ko­nin­gen

Op zon­dag 7 januari 2018 wordt de kerst­pe­rio­de in de Ka­the­draal fees­te­lijk af­ge­slo­ten met het hoog­feest van de Open­ba­ring des Heren, beter bekend als het feest van Drie­ko­nin­gen. Om 10.00 uur is dan de Pontificale Hoog­mis waarin Mgr. dr. J. Hendriks zal celebreren. De Bavo­can­to­rij van het Ka­the­drale Koor zal de gezangen ver­zorgen en nog enkele kerstmotetten uit hun rijke repertoire van de afgelopen weken ten gehore brengen.