Een zomerse en zonnige SamenKerk

gepubliceerd: donderdag, 1 augustus 2024

SamenKerk editie Augustus 2024Het zomer­num­mer van SamenKerk is verkrijg­baar in uw paro­chie­kerk. Loop er binnen en neem er een (gratis) exemplaar mee of lees ‘m online op deze web­si­te.

In dit nummer onder andere:

• Hildegard van Bingen was een veelzij­dige vrouw: zo schreef ze haar mysieke erva­ringen op muziek. Lees er meer over en luister naar Hildegard.
  • Altijd al - net als Herman Finkers in de gelijknamige film - naar de ‘beentjes van Sint Hildegard’ gewild? Ga mee met de Lezers­reis van SamenKerk.
  • ’t Bruurke van Megen (broe­der Everardus Witte), opgegroeid in Alkmaar, wordt door velen als heilig gezien. Wie was hij? En waarom stoppen mensen briefjes in de mouwen van zijn pij op zijn graf?
  • Als je eens door een para­menten­kast in een sacristie kon neuzen... maar dat gaat niet. Daarom haal­den wij er wat uit: een prach­tig vierstel ter ere van Maria.
  • Zoals iedere zomer onze SamenKerk Zomer­puz­zel met kans op tien arrange­menten voor een uniek bezoek aan de ka­the­draal in Haar­lem.
  • ‘Wat ik u zeggen wil’: van onze bis­schop over het zogeheten brood­hoofd­stuk uit het Johannese­van­ge­lie (hoofd­stuk 6), dat deze weken op zon­dag als evan­ge­lie wordt gelezen.
  • En nog veel meer...

Lees hem online