Inschrijving Romebedevaart 2025 geopend

gepubliceerd: maandag, 10 juni 2024
Inschrijving Romebedevaart 2025 geopend

De in­schrij­ving voor de Natio­nale Bede­vaart naar Rome in het Heilig Jaar 2025 is geopend. In de mei­va­kan­tie van volgend jaar gaan de Neder­landse bis­dom­men samen op bede­vaart naar Rome. Ze geven daar­mee gehoor aan de uit­no­di­ging van paus Fran­cis­cus om tij­dens het Jubel­jaar als ‘pelgrims van hoop’ naar Rome te komen en door de Heilige Deuren de grote basilieken te betre­den.

Jubel­jaar 2025

In de katho­lie­ke Kerk wordt elke 25 jaar een zogeheten Heilig Jaar of Jubel­jaar gehou­den. Een be­lang­rijk onder­deel hier­van is een bede­vaart naar Rome. De Neder­landse bis­dom­men hebben de han­den ineen­ge­sla­gen en gaan van 27 april tot 2 mei samen naar de ‘eeuwige stad’. Op het pro­gram­ma staan onder meer een Neder­landse mis in de Sint-Pieter en deelname aan een au­diën­tie met paus Fran­cis­cus.

Reisopties

Jubeljaar 2025Belang­stel­len­den kunnen per bus of per vliegtuig naar Rome reizen. Daar wordt hen een volle­dig ver­zorgd pro­gram­ma aan­ge­bo­den. Zo wor­den de graven van de apos­te­len Petrus en Paulus bezocht, de grootste Maria­kerk ter wereld, maar ook kerken in Rome die voor Neder­lan­ders be­lang­rijk zijn, zoals de Friezen­kerk en het graf van de enige Neder­landse paus in de basiliek Santa Maria dell’Anima. Aan­slui­tend bij het inter­na­tio­nale thema voor het Heilig Jaar wordt ook een wan­de­ling langs plekken van hoop gemaakt. Daar­naast wor­den er per bisdom eigen pro­gram­maon­der­de­len aan­ge­bo­den.

De bus­reis is van 26 april tot en met 3 mei met een over­nach­ting onderweg op de heen- en terugweg. De vliegreis is van 27 april tot en met 2 mei. Voor jon­ge­ren is er een speciale jon­ge­renreis per trein tegen een geredu­ceerd tarief. Ook krijgen zij in Rome een aan­ge­past pro­gram­ma aan­ge­bo­den. Ge­zin­nen kunnen een familiearrange­ment met flinke kor­ting boeken.

Huis voor de Pelgrim

De Natio­nale Bede­vaart naar Rome wordt op verzoek van de Neder­landse bis­schop­pen­con­fe­ren­tie uitge­voerd door bede­vaart­orga­ni­sa­tie Huis voor de Pelgrim in Maas­tricht. De in­schrij­ving is geopend. Voor in­schrij­ven en in­for­ma­tie ver­wij­zen we naar de speciale web­si­tes: