Lezersreis naar de roots van Hildegard van Bingen

Hildegard van BingenWilt u meer weten over deze bij­zon­dere vrouw? Ga mee met de lezers­reis naar de omge­ving waar Hildegard leefde. Van zon­dag 15 t/m vrij­dag 20 sep­tem­ber 2024 wordt een reis geor­ga­ni­seerd naar de omge­ving waar Hildegard leefde.

Lezersreis naar Hildegard van Bingen
Zondag 15 t/m vrijdag 20 september
nieuws - vrijdag, 21 juni 2024
De laatste jaren is er veel aan­dacht voor Hildegard von Bingen, niet in de laatste plaats van­wege de film ‘De beentjes van Sint Hildegard’ uit 2020 of de pau­se­lijke erken­ning als Kerklerares in 2012.
Sint Hildegard
Een aardse vrouw verbonden met het hemelse licht
nieuws - donderdag, 20 juni 2024
De laatste jaren is er veel aan­dacht voor Hildegard van Bingen (1098-1179), niet in de laatste plaats van­wege de film ‘De beentjes van Sint Hildegard’ (2020) of de pau­se­lijke erken­ning als Kerklerares in 2012. Deze mid­del­eeuwse abdis was een veelzij­dige vrouw.
De erfenis van Hildegard Fotoreportage
nieuws - maandag, 27 mei 2024
Hildegard van Bingen (1098-1179) was een veelzij­dige Duitse bene­dic­tijnse abdis, com­po­nist, schrijver, filo­soof en visionair. Haar werken bestrijken een breed scala aan on­der­wer­pen, van theo­lo­gie en muziek tot geneeskunde en natuur­we­ten­schap­pen, en ze hebben een blijvende invloed gehad op zowel de mid­del­eeuwse als de moderne cultuur.
Hildegard van Bingen Fotoreportage
Wie is zij toch, deze mystica, musica, theologe, vrouw en abdis?
nieuws - dinsdag, 14 mei 2024
De laatste jaren is er veel aan­dacht voor Hildegard van Bingen, niet in de laatste plaats van­wege de film ‘De beentjes van Sint Hildegard’ uit 2020 of de pau­se­lijke erken­ning als Kerklerares in 2012.