Welkom thuis!

Bisdom verspreidt 40.000 magazines

15 december 2008

Vanuit het bisdom Haarlem worden vandaag, maandag 15 december, 40.000 magazines verspreid over alle parochies van het bisdom. Het is de bedoeling dat deze magazines, getiteld: “Welkom thuis” tijdens de drukbezochte kerstvieringen worden verspreid, met name onder de incidentele bezoekers.

Bij nogal wat Nederlandse katholieken is het besef van hun geloof, van hun identiteit, wat weggezakt. Niettemin komen velen van hen op Kerstavond of Eerste Kerstdag naar de kerk.

Om de Nederlandse katholieken zich bewust te maken van hun geloof hebben de bisschoppen besloten om met Kerstmis 2008, aan de vooravond van het jubileumjaar, wanneer veel mensen in de kerk komen, een magazine uit te brengen waarin op eenvoudige maar indringende wijze wordt uiteengezet wat het wil zeggen om katholiek te zijn.

Het is de bedoeling dat tijdens de vieringen met Kerstmis de aanwezige gelovigen geattendeerd worden op de boekjes, die mogelijk door misdienaars of op andere wijze na de viering bij de uitgang kunnen worden uitgereikt.

Deze magazines vormen onderdeel van een campagne, waarover alles te lezen valt op de site van de kerkprovincie

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: