Kerk in Nood benoemt Pater van Meijgaarden tot Kerkelijk Assistent

18 november 2008

Kerk in Nood / Oostpriesterhulp heeft pater W.M.J. van Meijgaarden s.s.s. benoemd tot kerkelijk assistent voor de Nederlandse afdeling van de internationale katholieke hulporganisatie.

Pater van Meijgaarden is een bekend gezicht in katholiek Nederland. Hij was dertien jaar lang vicaris en vicaris-generaal van het bisdom ’s-Hertogenbosch. De pater sacramentijn zet zich al vele jaren in voor kerk en samenleving, onder andere als priester voor de Nederlandse Lourdesbedevaart voor Zieken, waarvan hij sinds 1997 ook voorzitter is.

Kerk in Nood ondersteunt christenen over de hele wereld die vervolgd of onderdrukt worden of die in pastorale nood zijn. Met kantoren in 17 landen staat Kerk in Nood onder direct toezicht van de Heilige Stoel. Kerk in Nood verwezenlijkt haar doelstellingen door informatievoorziening, gebed en praktische ondersteuning.

Bestuur en medewerkers van Kerk in Nood zijn blij met de versterking van hun Nederlandse team. Pater van Meijgaarden zal zich als kerkelijk assistent vooral bezig houden met de gebedsdoelstelling van Kerk in Nood door mee te werken aan de publicatie van gebedsintenties. (KiN/persdienst bisdom)

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: