Jongerenontmoeting Taizé eind 2008 in Brussel

Aanmelden kan tot 1 december

13 november 2008

De jaarlijkse Europese Jongerenontmoeting van de broederschap van Taizé (Frankrijk) vindt dit jaar dichtbij huis plaats, namelijk in Brussel. Van 29 december 2008 tot en met 2 januari 2009 komende tienduizenden jongeren vanuit heel Europa bijeen om samen te vieren, te zingen, te bidden, met elkaar in gesprek te gaan en het nieuwe jaar op een heel bijzondere manier in te luiden. De ontmoeting is bedoeld voor jongeren van 16 tot en met 35 jaar. Aanmelden kan nog tot 1 december a.s.

Wat staat een jongere in Brussel te wachten?

Als je deelneemt aan de ontmoeting wordt je ondergebracht in een gastgezin. Dit is een mooie manier om met de lokale bevolking in contact te komen en een andere cultuur te proeven. Je ontbijt met je gastgezin, en aan het eind van de ontmoeting heb je samen een maaltijd. Verder heb je veel contact met de locale kerkgemeenschap.

Elke dag zijn er allerlei activiteiten. De ochtenden breng je door bij de lockale kerk. ‘s Middags zijn er leuke, gezellige, interessante en pittige workshops. Dan krijg je ook de mogelijkheid om de stad en de omgeving te verkennen. En naast dit alles kom je elke middag en avond met alle jongeren bij elkaar in een grote hal om samen deel te nemen aan de gebedsvieringen met de bijzondere liederen van Taizé. Kortom: een heel bijzondere ervaring!

Meer informatie: www.taizeinnederland.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: