Bisschop bezoekt bezinningscentrum Kaag-eiland

19 maart 2008

Alle goeds komt van boven! Het regende, maar dat heeft de pret niet kunnen drukken. De ontmoeting van 65 jongeren op het KAAG-eiland ter gelegenheid van de Wereldjongerendag op Palmzondag was een relaxed succes.

De middag begon met een jongerenviering in de parochiekerk van Buitenkaag. Aansluitend stak de hele groep met het pontje over naar het eiland De Kaag – alvast een voorproefje van de oversteek naar Australië.

In de sfeervolle Stal ontving pastoor Cees van Lent voor het eerst bisschop Punt en de grote groep meegekomen jongeren. In de middag heeft iedereen zich kunnen vermaken met verschillende activiteiten. Vlak voor het eten vertelde de bisschop rond het haardvuur over zijn eigen geloofsweg. Hij benadrukte dat het geloof een geschenk is, dat hij op een zeker ogenblik in zijn leven heeft mogen ontvangen. De dag werd afgesloten met een smakelijk buffet.

Een groot aantal jongeren dat deze dag bezocht zal komende zomer naar de Wereldjongerendagen in Sydney afreizen. Na deze eerste kennismaking zullen nog een paar ontmoetingen volgen voordat het zover is.

Zie ook:

Klik op een foto voor een vergroting

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: