DiaconAction ‘08

25 november 2008

In het derde en vierde weekend van november vond in Nederland het project DiaconAction plaats.

“Samen iets doen voor mensen in je omgeving!”

Nog niet alle verslagen zijn binnen - daarom hier drie korte verslagen – maar er zijn meer groepen die mee hebben gedaan! Op www.diaconaction.nl kun je over hun projecten lezen.

Linedance met bewoners Harteheem

Op 16 november 2008 hebben wij (de jongeren van Beverwijk/Heemskerk) samen met de jongeren van de Rooms Katholieke kerk in Velsen-Noord meegedaan aan Diaconaction. We hadden een gezellige middag voor de bewoners van Harteheem georganiseerd. Het was een middag vol met line dance, liedjes zingen en karaoke. En natuurlijk moesten we nog wat Sinterklaas liedjes zingen. De bewoners deden enthousiast mee en wij hebben het ook erg naar ons zin gehad.

Gebak en oud-hollandse spelen

Als jongeren van Gastouderproject Ilpendam (GOPI) hebben we een gezellige middag georganiseerd voor alle ouderen van Ilpendam. We hadden zelfgemaakt gebak, Oud-Hollandse spellen en live muziek. Het was hartstikke gezellig vonden de ouderen, maar ook wij hebben een hele leuke middag gehad.

Sportieve buurtmiddag

Zondag 23 november gingen tieners en jongeren uit Haarlem Centrum Oost het Teylerplein op voor een buurtmiddag met voetbal, basketbal, schmink, chocolademelk en suikerspinnen. Gelukkig konden we ook naar binnen voor een vechtsport- en dansworkshop, want we kregen de eerste sneeuw over ons heen! Aan het einde van de middag gingen we avondeten voor iedereen die wilde én was de Lifeteenviering. Het was een mooie en super gezellige middag!

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: