Gregoriusorde voor Jan van Homelen

23 september 2008

Vlnr: Mgr. Punt, drs E. Duijsens, algemeen econoom van het bisdom Haarlem, dhr. J. van Homelen en mr. J.Bakker, algemeen econoom van het bisdom Rotterdam.

Ook mevrouw Van Homelen werd in de huldiging betrokken.
Uit handen van mgr. Punt heeft de heer J.A.M. van Homelen vrijdag jl een van de hoogste kerkelijke onderscheidingen ontvangen, die van Ridder in de Orde van de H.Gregorius. Dat gebeurde in aanwezigheid van zijn echtgenote en hun zoon, alsmede de algemeen economen van de bisdommen Rotterdam en Haarlem.

Johannes Adrianus Maria (Jan) van Homelen werd geboren te Boxtel op 2 april 1941.

Hij was 31 jaar burgemeester in de provincie Noord Brabant, in de gemeenten Hooge en Lage Mierde , Berlicum en tenslotte zijn geboortegemeente Boxtel. Vóór 1975 was hij gedurende 11 jaar in een staffunktie verbonden aan de stad ´s Hertogenbosch.

Gedurende zijn gehele carrière heeft hij in hoofd-en nevenfunkties de Rooms Katholieke identiteit inhoud gegeven en ook thans nog is hij daarin dienstbaar, op zulke uiteenlopende terreinen als het onderwijs, de zieken- en bejaardenzorg, kerkelijk kunstbezit en interdiocesane samenwerking.

De heer John Bakker, algemeen econoom van het bisdom Rotterdam, schetste de grote en belangeloze inzet van de heer van Homelen voor het kerkelijk bedrijf.

De gedecoreerde is Ridder in de Ridderorde van het H. Graf van Jeruzalem.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: