THE GIFT

Black gospelkoor Inside Out en dansgroep United op Jongerenprogramma Stille Omgang 2008

12 december 2007

Voor de 127ste maal zal de Stille Omgang plaatsvinden in Amsterdam, op zaterdag 8 maart 2008. De afgelopen jaren is gebleken dat steeds meer jongeren voor deze gelegenheid naar de Mirakelstad trekken om het eucharistisch wonder te herdenken dat daar in 1345 plaatsvond. Ook in 2008 worden weer honderden jongeren verwacht. Daarmee is het jongerenprogramma rond de Stille Omgang – naast de jaarlijkse Katholieke Jongerendag - hard op weg om het tweede nationale katholieke jongerenevenement van formaat te worden. Dit jaar zal het programma plaatsvinden rondom het thema The Gift. Black gospelkoor Inside Out en dansgroep United hebben hun medewerking aan de avond toegezegd.

Entertainment...
Inside Out!

Dit enthousiaste black gospel koor gaat met hun aanstekelijke muziek het SO-jongerenprogramma opluisteren; de perfecte mix van muziek met verdieping die tegelijkertijd de pan uit swingt! Vanaf 2000 timmert Inside Out flink aan de weg, middels o.a. opgetreden op het Flevo Festival, de Gospel Kirchentag in Duitsland en tijdens meerdere TV-programma’s. Inmiddels hebben zij twee albums uitgebracht: ‘Let the praise begin’ uit 2003, in 2005 gevolgd door het album ‘Stronger’. Inside Out bestaat uit 20 jonge zangers en een geweldige band. Inside Out over hun missie: 'We willen God kennen en Hem bekend maken en streven ernaar om als black gospel koor uit te blinken in kwaliteit.'

Dansgroep United

Dansgroep United bestaat uit zes enthousiaste meiden die na de Wereldjongerendagen 2005 hun danstalenten zijn gaan inzetten voor (katholieke) jongeren. Dat doen zij op eigentijdse, wervelende wijze. Al meerdere malen verzorgden zij optredens op o.a. de Katholieke Jongerendag.

...en verdieping
Stille Omgang en eucharistieviering

De avond bevat ook voldoende verdieping. Hoe en wat is nog even een verrassing! In ieder geval zal het hoogtepunt van de avond bestaan uit het gezamenlijk lopen van de Stille Omgang afgesloten door een eucharistieviering waarin mgr. Punt, de bisschop van Haarlem, zal voorgaan.

Het SO-jongerenprogramma: een enerverende en afgewogen mix van entertainment en verdieping, midden in het hart van Amsterdam!

Mozes & Aaronkerk

Dat is de plek waar het jongerenprogramma zich zal voltrekken. De kerk is gelegen aan het Waterlooplein en is open om 19:15 uur. De kick-off van het programma zal zijn om 20:00 uur. Rond middernacht zullen we met elkaar de Stille Omgang lopen waarna afsluitend de eucharistieviering zal zijn. De afsluiting is rond 2:30 uur.

Meer info?

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor overnachting, vervoer of heb je andere vragen? De organisatie helpt je graag verder.
Kijk op www.stille-omgang.nl/jongeren, bel naar telefoon 06 - 3373 6985 of neem contact op met het jongerenpastoraat van het bisdom Haarlem, telefoon 023 - 5112 635. Aanmelding gewenst via aanmelding@stille-omgang.nl of via www.jongbisdomhaarlem.nl
Tot ziens in Amsterdam op 8 maart!

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: