Duizend gelovigen vierden met nuntius Maria Tenhemelopneming

17 juli 2007

In een feestelijke en drukbezochte plechtigheid in het diocesaan heiligdom in Heiloo werd woensdag de Tenhemelopneming van Maria feestelijk gevierd. Hoofdcelebrant was aartsbisschop mgr. dr. Fr.Bacqué, Apostolisch Nuntius in Den Haag. In zijn homilie ging de nuntius in op de betekenis van Maria in Gods heilsplan.

“Maria is het eerste beeld van de Kerk. Ze is de moeder van alle christenen.
Zo neemt ze deel aan het heilsplan van de Heer. Ze is Voorspreekster en bemiddelt voor ons. Door haar tenhemelopneming heeft zij een bijzondere plaats. Ze toont ons hoe wij kunnen geloven. Zij heeft niet het lijden en de duisternis van de dood gekend. Ook is zij moeder van de hoop, een goddelijk verlangen. Ze leert ons de Vader te zien in het licht van de Zoon”, aldus mgr. Bacqué.

Ruim duizend gelovigen woonden de plechtigheid bij, die werd besloten met de traditionele rozenhulde in de genadekapel.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: