Bedevaart op het hoogfeest van Maria ten Hemelopneming

13 juli 2007

Op 15 augustus, het hoogfeest van Maria ten Hemelopneming wordt een bedevaart georganiseerd naar Diocesaan Heiligdom Onze Lieve Vrouw ter Nood in Heiloo.

12.00 uurPontificale eucharistieviering

Celebrant is de apostolisch nuntius, Z.H.E. Mgr. F.R. Bacqué.
Medewerking wordt verleend door het koor van de St. Jozefparochie te Beverwijk
en de sopraan Maria Delver (Bergen).

14.30 uurPlechtig lof

Na afloop van de eucharistieviering is er gelegenheid om te lunchen in het restauratiegebouw Oesdom.

Het heiligdom heeft een eigen treinhalte. De trein uit de richting Haarlem stopt aldaar om 11.06 uur. Uit de richting Amsterdam overstappen in Castricum alwaar de trein vertrekt om 11.04 uur. Uit de richting Alkmaar eveneens overstappen te Castricum. Voor de terugreis is stopt de trein aan de halte om 16.06 uur. Voor de richting Amsterdam/Haarlem overstappen op het station Heiloo. De halte ligt op drie minuten afstand van het heiligdom.

Het Diocesaan Heiligdom Onze Lieve Vrouw ter Nood is een eeuwenoude bedevaartsplaats in Noord Nederland. In 1905 zijn bedevaarten opnieuw mogelijk geworden. Heden ten dage vinden velen bij Maria ter Nood troost en verdieping van hun geloof. Sinds 2005 is het heiligdom missionair centrum van het Bisdom Haarlem.

telefoon 072 - 505 12 88
www.onzelievevrouwternood.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: