Bisschop op bezoek op Texel

28 februari 2006

Op uitnodiging van de katholieke gemeenschap op Texel, en met name van pastoor-deken E. Moltzer, was mgr. Punt zondag te gast op het waddeneiland. De bisschop vierde de eucharistie in Den Burg in de kerk van de H. Johannes de Doper. In zijn preek stond de bisschop stil bij de gemeenschapszin die de katholieken op Texel in staat stelt om ook in omstandigheden die niet altijd gunstig zijn, hun parochieleven gestalte te geven. Mgr. Punt stond stil bij de betekenis van het persoonlijk gebed, en illustreerde dat met enkele voorbeelden uit zijn eigen leven.

In de persoon van wethouder mevrouw Annie Hin was ook het gemeentebestuur vertegenwoordigd bij de feestelijke eucharistieviering, die muzikaal werd opgeluisterd door het herenkoor van Den Burg. Gezongen werd de Salzburger Messe van Hans Haselböck.

Later voegde zich ook wethouder Mw. Corry Heijne-Dros bij het gezelschap.

Foto's: Bisdom Haarlem
Zomer of winter, Texel is zonnig en fraai.

De zon die door de wolken heen breekt, levert altijd een mooi plaatje op.

Intrede van de eucharistie.

Mgr. Punt, met rechts van hem, achter de misdienaar, pastoor E.Moltzer. Links diaken E.Fennis.

Mgr. Punt tijdens de preek.

Een dankwoord na de feestelijke viering.

Na afloop was er alle gelegenheid om de bisschop te ontmoeten.

Een aangename ontmoeting onder het genot van een kopje koffie.

Met beide wethoduers op de foto.

De bisschop schrijft een dankwoordje in het gastenboek.

Een laatste blik op het gastvrije eiland.

En een groet van de meeuwen.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: