‘Friends?!’ thema jongerenprogramma Stille Omgang 2007

7 december 2006

Op zaterdag 17 maart zal voor de 126ste maal de Stille Omgang plaatsvinden in Amsterdam. De afgelopen jaren is gebleken dat steeds meer jongeren voor deze gelegenheid naar de Mirakelstad trekken om daar het eucharistisch wonder te herdenken dat daar in 1345 plaatsvond. In 2006 waren dat maar liefst ruim 300 jongeren. Ook dit jaar zullen zij worden ontvangen middels een wervelend jongerenprogramma, voorafgaand aan het lopen van de Stille Omgang!

‘Friends?!’

Dat is het thema rondom het jongerenprogramma SO ’07. Afgeleid van het officiële thema dat gekozen is voor de Stille Omgang 2007: ‘waar vriendschap heerst en liefde, daar is God (Ubi caritas et amor, Deus ibi est). Het zoeken naar en beleven van vriendschap met God en met elkaar, daarvoor biedt het jongerenprogramma van de Stille Omgang een uitgelezen kans.

Entertainment en verdieping

Dat zijn de kernwoorden bij het jongerenprogramma SO ’07. Aanstekelijke, swingende muziek zal ons in de juiste stemming brengen, een eigentijdse clip zal ons meer vertellen over het mirakel, Ad Verest (pastoor uit Eindhoven) zal ons meer vertellen over Friends?! en nog veel meer! De bisschop van Haarlem, Mgr. Punt, zal persoonlijk voorgaan in de Eucharistieviering, wat een ideale opmaat zal worden naar het lopen van de Stille Omgang. Een enerverende en afgewogen mix van entertainment en verdieping, midden in het hart van Amsterdam!

Mozes & Aaron kerk

Dat is de plek waar het jongerenprogramma zich zal voltrekken. De kerk is gelegen aan het Waterlooplein en is open om 19:30 uur, de kick-off van het programma zal zijn om 20:00 uur. Rond middernacht zullen we met elkaar de Stille Omgang lopen. Daarna zullen we onder het genot van een goede kop warme chocolademelk napraten. De afsluiting zal zijn rond 2:30 uur.

Meer info?

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor overnachting, groepsvervoer of heb je andere vragen? De organisatie (een enthousiaste groep jongeren, waaronder de RKJ Amsterdam met ondersteuning van het jongerenpastoraat bisdom Haarlem) helpt je graag verder.

Kijk op www.stille-omgang.nl/jongeren, bel naar T 06 33736985 of neem contact op met het jongerenpastoraat van het bisdom Haarlem, T 023 5112635. Aanmelding gewenst via aanmelding@stille-omgang.nl of via www.jongbisdomhaarlem.nl

Tot ziens in Amsterdam op 17 maart!

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: