Aalsmeerse theoloog diaken gewijd

11 september 2006

Foto: Bisdom Haarlem
Diaken Joop Snoek

Hulpbisschop mgr. J. van Burgsteden S.S.S. heeft zondag 10 september de diakenwijding toegediend aan de heer dr. Joop Snoek uit Aalsmeer.

Dat gebeurde in de parochiekerk van O.L. Vrouw van de Berg Karmel in Aalsmeer. Joop Snoek werd gewijd op voordracht van de provinciaal van de Karmelieten.

Joop Snoek is al sinds jaar en dag actief betrokken bij het parochiewerk, maar ook anderszins bij de samenleving in zijn woonplaats. Hij studeerde theologie aan de KTU in Utrecht, rondde een desertatie af met als titel “Middeleeuwse Vroomheid van relikwieën tot de Eucharistie”, en studeerde er op 30 oktober 2000 af.

De nieuwe diaken is als docent patrologie verbonden aan het grootseminarie De Tiltenberg in Vogelenzang.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: