Marcuspassie in woord en muziek

4 april 2006

Op Palmzondag, 9 april a.s., zal in de H. Engelmunduskerk te Driehuis het lijdensverhaal volgens Marcus centraal staan in een liturgische viering waarvan de vorm ontleend is aan de eeuwenoude Engelse traditie van de 'nine lessons and carols' zoals die tot nu toe alleen in de advents- en kersttijd worden gehouden.

Het lijdensverhaal wordt afgewisseld met toepasselijke gezangen. Ten gehore worden gebracht o.a. werken van Hugo Distler, Michael Haydn, Otto Abel, John Shepherd en Heinrich Schütz.

Het thema van de viering is: 'Op weg naar Golgotha'. De voorganger is diaken Peter de Jong en de koorzang wordt verzorgd door de Cantorij van de Engelmunduskerk o.l.v. Joop Heeremans die ook het orgel bespeelt. Aanvang van de dienst: 19.15 uur.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: