Mgr. Van Burgsteden spreekt voor Sint-Nicolaasacademie 23 januari 2006

Hulpbisschop mgr. J .G.M. van Burgsteden sss spreekt op zaterdag 20 mei voor de Sint Nicolaasacademie in Amsterdam over “Eucharistie en Geestelijk Leven”. De bijeenkomst begint, zoals gebruikelijk, met een eucharistieviering om 10 uur in de Onze-Lieve-Vrouwekerk aan de Keizersgracht. Daarna is de lezing in de aula van het Ontmoetingscentrum De Oude Gracht, naast de kerk. Er is gelegenheid om te biechten.

Het hele programma van de academie voor dit voorjaar luidt:

datum onderwerp spreker
zaterdag 18 februari“Leven en werk van Romano Guardini en zijn denken over Europa”drs.Stefan Waanders, directeur van de Radboudstichting;
zaterdag 18 maart:“Romano Guardini, wegwijzer in een God-loze samenleving”drs. Rob Landré, bisschoppelijk gedelegeerde voor het katholiek onderwijs en catecheet te ’s-Hertogenbosch;
zaterdag 22 april:“Evolutie versus Intelligent Design. Hoe oplosbaar deze is kwestie?”dr. Fr. Hamburg, docent neurowetenschappen aan de Hogeschool Rotterdam. Hij bereidt momenteel een werk voor over metafysica in relatie tot empirische wetenschap.
zaterdag 20 mei:“Eucharistie en Geestelijk Leven”Hulpbisschop mgr. J .G.M. van Burgsteden sss

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: