Eerste keer jongerencollecte op 18 en 19 november

1 november 2006

Dit jaar staat er voor het eerst een jongerencollecte op het collecteschema. Regelmatig wordt er in de parochies gecollecteerd voor bijzondere projecten of doeleinden, zoals voor de Nederlandse missionarissen of de Memisa. Een jongerencollecte is er echter nog nooit gehouden, en daar komt dus nu verandering in. In het weekend van 18 en 19 november a.s. wordt in het gehele land in de parochies gecollecteerd voor de jongeren.

Brandstof nodig

Want... er bruist iets onder de jongeren in de Kerk. De Wereldjongerendagen 2005 in Keulen legden een nieuw elan en een nieuwe vitaliteit bloot onder de katholieke jongeren in Nederland. Dat deze vlam van enthousiasme brandstof nodig heeft om een groot vuur te worden, dringt meer en meer door. Jongeren zijn op zoek naar de zin van hun leven en daarin wil de katholieke Kerk hen meer tegemoet komen. Daarom deze oproep om te investeren in de toekomst van de Kerk door geld te geven voor het katholieke jongerenwerk.

Met de giften wordt het volgende gedaan: de gelden komen ten dele ten goede aan landelijke projecten en ten dele aan projecten in het bisdom. Er wordt bijvoorbeeld mede mogelijk gemaakt dat:

Brief naar alle parochies

Alle parochies in Nederland hebben een brief over deze jeugdcollecte ontvangen met daarbij een antwoordkaart om flyers en posters voor deze collecte te bestellen. Zo kan de collecte zo goed mogelijk onder de aandacht gebracht worden bij de parochianen in het bewuste weekend. Voor wie deze brief gemist heeft, neem s.v.p even contact op met het jongerenpastoraat van het bisdom: jongerenpastoraat@bisdomhaarlem.nl

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: