Impulsdag missie voor bisdommen Haarlem en Rotterdam in Tiltenberg

17 februari 2006

Mgr. Van Luijn “Eer zij God in dienst aan de wereld” is het thema van een bezinnings- en impulsdag voor pastoraal werkenden in het bisdom Haarlem en Rotterdam die gehouden wordt op donderdag 2 maart a.s. in De Tiltenberg te Vogelenzang. De bisschop van Rotterdam, mgr. drs. A. van Luijn zal over dit thema de openingstoespraak houden. Het initiatief is genomen in samenwerking met het missiesecretariaat van het bisdom Rotterdam.

Meewerken aan de integrale ontwikkeling en de totale bevrijding van de mens is een eis van ons geloof. De bevordering van de gerechtigheid is nauw verbonden met de dienst van ons geloof in Jezus Christus. De kerkgemeenschap heeft als zending een rechtvaardiger, barmhartiger wereld op te bouwen, waar de cultuur van het leven de overhand heeft op de cultuur van de dood. Dat zal de dienst zijn die de kerkgemeenschap kan en moet bewijzen aan de mensen van onze tijd, niet alleen binnen de kerkgemeenschap, maar aan de wereld die de onze is, de wereld die God zozeer heeft liefgehad...

Mgr. Drs. A. van Luyn sdb, Bisschop van Rotterdam, pater Drs. B.Pex mhm, directeur Missio / Pauselijke Missiewerken en Drs. K.Schuurmans, staffunctionaris Liturgie van het bisdom Haarlem geven de inleidingen en leiden de groepsgesprekken.

Persdienst Bisdom Haarlem / Wim Peeters Print artikel

Voor het laatst gewijzigd: